پایان نامه ها و مقالات تحقیقاتی – قسمت 34 – 4
-
- .نعنا کار – مهدی – افساد فی الارض در حقوق موضوعه – انتشارات مرسل – چاپ اول – سال ۱۳۷۷ ص ۱۶۳ ↑
-
- . مکی عاملی،ابی عبدالله شمس الدین محمد بن جمال الدین ۰شهید اول ) لمعه دمشقیه ج۲،پیشین ص ۲۴۸،لاقطع الا بمرافعه الغریم ولو قامت البینه حلی ابوالقاسم نجم الدین شرایع الاسلام،ج۳،پیشین ص ۳۰۴ و امام خمینی تحریر الوسیله ج ۴،پیشین ص ۲۲۳ ↑
-
- . سوره ملائده آیات ۳۹-۳۸ ↑
-
- . خوانساری،سید احمد،جامع المدارک فی شرح المختصر النافع،ج۷،پیشین،ص۱۵۹ ↑
-
- . محمدی گیلانی،محمد حقوق کیفری در اسلام،پیشین،ص ۲۱۶ ↑
-
- . امام خمینی،تحریر الوسیله،ج ۴،پیشین،ص ۴۸۸،ولو تاب بعد الاقرار تحیتم القطع یتخیر الامام علیه السلام بین العفو و القطع ↑
-
- . محمدی گیلانی فمحمد،حقوق کیفری در اسلام،پیشین ص ۱۳۷ ↑
-
- . المنجد،ترجمه،مصطفی،رحیمیاردستانی ناشر انتشارات صبا،ج۲،چاپ اول ۱۳۷۷،ص ۸۶۵ ↑
-
- . سوره نور،آیه ۴ ↑
-
- . سوره نور آیه ۵ ↑
-
- . هاشمیرفسنجانی،اکبر،تفسیر راهنما مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی،چاپ اول،۱۳۷۹ ص ۱۹۰ ↑
-
- .نوری طبرسی میرزا حسین مستدرک الوسایل،ج۱۷ بروت مؤسسه آل بیت (ع) دار احیاء التراث،بی تا،ص ۴۳۶ ↑
-
- . ماهنامه دادرسی،شرح و تفسیر قانون مجازات اسلامی،محمد علی اخوت سال سوم،شماره ۱۶ ۱۳۷۸،ص ۲۸ ↑
-
- . ابن اثیر مبارک بن ابی الکرم،نهایه فی غریب الحدیث،ج ۳، داراحیاء التراث العربی بیروت،بی تا،ص ۲۲۸ ↑
-
- . راغب اصفهانی ابوالقاسم الحسین بن محمد،مفردات الفاظ قرآن،پیشین،ص ۳۴۵ ↑
-
- . زبیدی،محمد مرتضی،تاج العروس،دارالمکتبه الحیات،بیروت،بی تا،ص ۴۶ ↑
-
- . ابن منظور،محمد بن مکرم لسان العرب،ج ۲،پیشین ص ۵۶۲ ↑
-
- .رحیمیاردستانی مصطفی،ترجمه المنجد،ج۲ پیشین،ص ۷۰۲ ↑
-
- . الجزیری،عبدالرحمن الفقه علی المذاهب الاربعه،ج۵،بیروت،التراث،چاپ هفتم،ص ۳۱۷، و اما التعزیر فهو التأدیب بما یراه الی کم زاجراً لممن یعفن فعلاً محرماً عن العقوبه الی هذا الفعل ↑
-
- . حلی،ابوالقاسم تجم الدین،شرایع الاسلام فی مسایل الحلال و الحرام،ج۳،پیشین ص ۳۴۴کل ماله عقوبه مقدره سمیحداً و ما لیس کذالک سمیتعزیراً ↑
-
- . موسوی خمینی،روحالله،تحریر الوسیله،}۴ پیشین ص ۴۷۷ ↑
-
- . خویی سید ابوالقاسم مبانی تککلمه المنهاج،ج۱،پیشین،مسأله ۲۸۲ ↑
-
- . ابن زهره محمد عنیه النزوع الجوامع الفقیه (یک جلدی ) قم جامعه مدرسین بی تا،ص ۶۲۴ و اعلم ان اتعزیر یجب یفعل القبیح و الاخلال بالواجب الذی لم یرد الشارع بتوظیف حد علیه او ورد بذالک ولم یتکامل شروط اقامممته فیعزر علی مقدمات الزنا و الواط من النوم فی ازار واحد و الضم و التقبیل الی غیر ذالک حسب مایراه اولی الامر من عشره اسواط الی تسعه و تسعین سوطاً ↑
-
- .حلبی،ابوالصلاح،تقی الدین،الکافی فی الفقه تصحیح رضا استادی مکتبه الامامامیر المومنین علی (ع) بی تا،ص ۴۲۶ ↑
-
- . راغب اصفهانی ابوالقاسم حسین بن محمد،مفردات الفاظ قرآن،پیشین ص ۳۴۵ ↑
-
- . گلدوزیان،ایرج بایسته های حقوق جزای عمومی(۳-۲-۱) نشر میزان چاپ سوم ۱۳۷۸ ص ۳۲۹ ↑
-
- . ر. ک. به محقق داماد سید مصطفی قواعد فقه ۴ بخش جزایی مرکز علوم اسلامیتهران چاپ اول ۱۳۷۹ صص ۲۰۰و۲۰۰۱و۲۰۲٫۲۰۳ ↑
-
- . عاملی،محمد بن الحسن (شیخ حر) وسایل الشیعه،ج۱۸،پیشین،ص۵۰۴ ↑
-
- . عاملی،بن الحسین (شیخ حر ) وسایل الشیعه،ج۱۸،پیشین ص ۵۱۶،قال (ع):قضی النبی (ص) فی سوق اکلوا منه فلا شئی علیه و ما حمل فیعزر و یغرم قیمته مرتین ↑
-
- . همان مأخذ ص ۵۲۲،مبدالله سنان:قال سالت ابا عبدالله (ع) عن الصبی سرق قال (ع) یعفی عنه مزه و مزتین و یعزیر فی الثالثه ↑
-
- . همان مأخذ ص ۴۵۱،احادیث شماره ۱و۲ و نیز ص ۴۵۲ احادیث شماره ۱و۴و۵و۶ ↑
-
- . عاملی محمد بن الحسین (شیخ حر ) وسایل الشیعه ج ۱۸ پیشین ص ۳۶۷ فی الرجلین واحد ؟ قال (ع) یجلدان غیر سوط واحد ↑
-
- .همان مأخذ صص ۵۸۵و۵۸۶ ↑
-
- . همان مأخذ ص ۵۸۳،اسحاق بن قال: سألت ابا ابراهیم (ع) عن التعزیر کم هو ؟ قال (,): بضعه عشر سوطاً مابین الشعره الی العشرین ↑
-
- .عاملی محمد بن الحسن (شیخ حر ) وسایل الشیعه ج ۱۸،پیشین ص ۵۸۴ قلت له کم التعزیر ؟ قال (ع) دون الحد قال قلت: دون ؟؟؟؟قال (,) لا ولکن دون اربعین فانها حد المملوک قلت من ذالک ؟ قال (ع): علی ما یراه الوالی من ذنب الرجل و قوه بدله ↑
-
- . نوری میرزا،مستدرک اوسایل ج۱۸ بیروت،مؤسسه آل بیت دار الحیاء التراث،بی تا،ص ۱۹۴،مابین بعضه عشر سوطاً لی تسعه و ثلاثین و التأدیب میبین ثلاثه الی عشره ↑
-
- . نجفی محمد حسن جواهر الکلام ج ۴۱،بیروت دارالحیاالتراث ۱۹۸۱ ص ۶۳۹ ↑
-
- .عاملی،محمد بن الحسن (شیخ حر وسایل الشیعه ج۱۸،پیشین ص ۵۱۷،فیعزر یغرم قیمته مزتین ↑
-
- . همان مأخذ،ص۵۰۳ ↑
-
- . همان مأخذ ص ۲۴۴ ان علیا (ع) کان اذا اخذ شاهد زور ففان کان غریباً بعث ئالی حیه و ان کان سوقیاً بعث الی سوقه فطیف به ثم یحبس ایاماً ثم یخلی سبیله ↑
-
- . محقق داماد سید مصطفی قواعد فقه ۴،بخش جزایر پیشین ص ۲۰۴ ↑
-
- . ابی عبدالله،محمد بن نعمان العکبری البغدادی،المقنعه،الجوامع الفقیه (یک جلدی )چاپ جامعه مدرسین قم ۱۴۰۱ ص۷۴۴،و وجب علی الررجل و المراه التعزیر حسب مایراه الامام من عشره جلدات الی تسمع و تسعین جلده،و لا یبلغ التعزیر فی الباب حدالزنا المختص فی شریعه الاسلام ↑
-
- . ابی عبدالله،محمد بن نعمان البغدادی،همان ص ۳۱ فان شهداً الاربعه علی رویتها فی ازار واحد مجردین من الثیاب و لم یشهدوا برویه الفعل کان علی الاثنین الجلد دون الحد تعزیراً و تادیباً من عشره سواط الی تسعه و تسعین سوطاً یحسب مایراه الی کم من عقابهما غی الحال و یحسب الثهمه لهما او الضن بهما السیئات ↑
-
- . سلار دیلمی،المراسم العلویه الجوامع الفقهیه،چاپ سنگی (با خط محمد باقر )بی نا بی جا ۱۲۷۶ ه ق ص ۶۶۰ ↑
-
- . حلی،حسین بن یوسف بن مطهر (علامه) تحریر الاحکام چاپ سنگی (افست قم ) بی تا،ص ۲۳۹، التعزیر یحب فی کل جنایه لاحد فیها و تقدیره مایراه الامام ↑
-
- . حلی،حسین بن یوسف بن مطهر (علامه) قواعد الاحکام (متن ایضاح الفوائد ) تحقیق موسوی کرمانی و علی پناه اشتهاردی،بی نا،قم،۱۳۸۶،ص ۱۲۴ ثم ینظر اول جلوسه فی المحبوسین فیطلق کل من حبس یظلم او تعزیر ↑
-
- . طوسی،محمد بن الحسن،المبسوط فی فقه الامامیه،ج ۸،پیشین،ص ۶۶ ↑
-
- .جبعی عاملی مکی (شهید اول ) القواعد و الفوائد،ج۲،با تحقیق عبدالهادی حکیم،مطبعه الادب نجف،۱۳۶۰ ه ق ص ۱۴۲ ↑