طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع تأثیر حقوق ...
- Commission of Human Rights, Sub-Commission on Prevention of Discrimination and Protection of Minorities, The Administration of Justice and the Human Rights of Detainees, op.cit, para. 27, 28 ↑
- Dugard, op.cit, p. 137 ↑
- Fourth Annual Report of the International Tribunal for the Prosecution of Persons Responsible for Serious Violations of International Humanitarian Law Committed in the Territory of the Former Yugoslavia Since 1991, 1997, A/52/375, S/1997/729, 18 September 18, 1997, para. 99, op.cit ↑
- Aukerman, op.cit, p. 79 ↑
- Human Rights Center and International Human Rights Law Clinic, University of California, Berkeley, and the Centre for Human Rights University of Sarajevo, op.cit, pp. 150-51; Fletcher, Weinstein, op.cit, pp. 593-95 ↑
- Laurence J. Kirmayer, “Cultural Variations in the Response to Psychiatric Disorders and Emotional Distress“, 29 Soc. Scl. MED.327, 1989, In Fletcher, Weinstein, op.cit, p. 595 ↑
- Osiel, “Ever Again:Legal Rememberance of Administrative Massacre“, op.cit, pp. 471-72 ↑
- Ernesto Kiza, Corene Rathgeber & Holger-C.Rohne, “Victims of War:War-Victimization and Victims Attitudes toward Addressing Atrocities“, 2005, In Drumbl, Atrocity, Punishment, and International Law, op.cit, pp. 42-44 ↑
- Ibid, p. 42 ↑
- Ibid ↑
- Ibid, p. 44 ↑
- این را باید متذکر شد که برخی معتقدند که سازش نمی تواند هدف محاکمات کیفری باشد. وارد کردن سازوکاری که در پایان یک مخاصمه بین المللی (پایان جنگ جهانی دوم) مناسب به نظر می رسید به عرصه مخاصمات داخلی ناکارآمد است. در پایان جنگ جهانی دوم متفقین به دنبال تحقق سازش با آلمان نازی و ناسیونالیست های ژاپنی نبودند، بلکه فاتحانی بودند که در پایان جنگ اقتدارشان را بر بازندگان جنگ تحمیل نمودند. در حالی که در پایان یک مخاصمه داخلی سازش اهمیت بیشتری از کیفر و مجازات دارد.
Minow, Between Vengeance and Forgiveness, p. 26, In Daly, op.cit, p. 106 ↑
- “The Promises of International Prosecution“, op.cit, p. 1971 ↑
- Will, op.cit, p. 118 ↑
- “The Promises of International Prosecution", op.cit, p. 1972 ↑
به موجب ماده ۱۰۴ آیین دادرسی دادگاه بین المللی کیفری برای یوگسلاوی سابق در صورت ادعای ضرروزیان از سوی قربانیان، درخواست ها باید از سوی دیوان به محاکم ملی ذیصلاح احاله گردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
Will, op.cit, pp. 90-93 ↑
- نجفی ابرندآبادی، همان، ص. ۱۶ ↑
- Damaska, “What Is the Point of International Criminal Justice?", op.cit, p. 343 ↑
- Ibid, pp. 334-35 ↑
- Aukerman, op.cit, p. 79 ↑
- چنین تعارضی اخیراً در هنگام رسیدگی به اتهام های «توماس لوبانگو دیالو» در دیوان بین المللی کیفری به وجود آمد. برای توضیح بیشتر رجوع شود به:
De Vos, Christian.M, “Prosecutor v. Lubanga: Someone Who Comes between One Person and Aother: Lubango, Local Cooperation and thr Right to a Fair Trial“, Melbourne Journal of International Law, Vol.12, 2011, pp. 217-236 ↑
- Damaska, “What Is the Point of International Criminal Justice?", op.cit, p. 334 ↑
- Ibid, pp. 333-34 ↑
- Robinson, Darryl, “The Identity Crisis of International Criminal Law“, Leiden Journal of International Law, Vol. 21, 2008, p. 929 ↑
- Ibid, pp. 930-31 ↑
- Hayner, Unspeakable Truths,Transitional Justice and the Challenge of Truth Commissions, op.cit, p. 7 ↑
- Teitel, Ruti, “How Are the New Democracies of the Southern Cone Dealing with the Legacy of Past Human Rights Abuses?“, In Kritz, Neil.J, Transitional Justice: How Emerging Democracies Reckon with Former Regimes, Vol.1, United States Institute of Peace Press, First Published, Washington.DC, 1995, op.cit, p. 149 ↑
- Malamud-Goti, Jaime.E, Grosman, Lucas.Sebastian, “Reparations and Civil Litigation: Compensation for Human Rights Violations in Transitional Democracies“, De Greiff, Pablo, The Handbook of Reparation, Oxford University Press, First published, New York, 2006, p. 557 ↑
- Ibid, p. 151 ↑
- Hayner, Priscilla.B, “Fifteen Truth Commissions-1974 to 1994: A Comparative Study“, In Kritz, Neil.J, Transitional Justice: How Emerging Democracies Reckon with Former Regimes, Vol.1, United States Institute of Peace Press, First Published, Washington.DC, 1995, pp. 225-261 ↑
- National Commission on Disappeared, CONADEP ↑
- Hayner, Unspeakable Truths, Transitional Justice and the Challenge of Truth Commissions, op.cit, p. 10 ↑
- Ibid, pp. 11-12; Quinn, Joanna.R & Freeman, Mark," Lessons Learned: Practical Lessons Gleaned from Inside the Truth Commissions of Guatemala and South Africa“, Human Rights Quarterly, Vol.25, 2003, p. 1119 ↑
- Quinn & Freeman, op.cit, p. 1120 ↑
- Osiel, “Ever Again: Legal Remembrance of Administrative Massacre“, op.cit, pp. 472 ↑
- برای نمونه می توان به روند رسیدگی به اتهام های میلوسویچ در دادگاه بین المللی کیفری برای یوگسلاوی سابق اشاره نمود که دیوان طی ۴۶۶ روزکاری به بررسی ادله موجود پرداخت، اما در نهایت با مرگ میلوسویچ روند رسیدگی ها بی نتیجه ماند. برای توضیح بیشتر رجوع شود به:
Damaska, “What Is the Point of International Criminal Justice?", op.cit, pp. 340-41 ↑
- Ibid ↑
- Damaska, “What Is the Point of International Criminal Justice?", op.cit, p. 336 ↑
- Deronjic ↑
- Plavsic ↑
- Combs, Nancy, “International Decisions: Prosecutor v. Plavsic“, American Journal of International Law, Vol.97, 2003, p. 931 ↑
- Drumbl, Atrocity, Punishment, and International Law, op.cit, p. 179 ↑
- Ibid, p. 180 ↑
- Damaska, “What Is the Point of International Criminal Justice?", op.cit, p. 342 ↑
- United Nations Commission on Human Rights, Sub-Commission on Prevention of Discrimination and Protection of Minorities, op.cit, para. 17; Commission on Human Rights, Report of the independent expert to update the Set of principles to combat impunity, op.cit, para. 18 ↑
- Ciorciari & Ramji-Nogales, op.cit, p. 22 ↑
- به موجب اعتقاد مردم کامبوج دروازه های عالم اموات سالی یک بار باز می گردد و ارواح سرگردان به زمین می آیند. مردم برای آزاد نمودن آن ها مواد غذایی مانند برنج را در معابد قرار می دهند. این مراسم بعد از دوران حاکمیت خمرهای سرخ از اهمیت برخوردار شد. از آن جا که برای بسیاری از قربانیان مراسم و آیین های مذهبی جهت تدفین برگزار نشده بود. بنا به اعتقاد مردم کامبوج این امر مانع از آرامش یافتن آنان می شد. بنابراین با برگزاری مراسم و آیین های خاص سعی در آرامش ارواح قربانیان می نمودند.
Ciorciari & Ramji-Nogales, op.cit, p. 11 ↑
- Landsman, op.cit, p. 82 ↑
- Hayner, Unspeakable Truths, Transitional Justice and the Challenge of Truth Commissions, op.cit, p. 91 ↑
- Ibid, pp. 92-93 ↑
- Coyne, T.Randall," Escaping Victor s Justice by the Use of Truth and Reconciliation Commissions“, Oklahama Law Review, Vol.58, 2005, pp.1 6-17 ↑
- Hayner, Unspeakable Truths, Transitional Justice and the Challenge of Truth Commissions, op.cit, p. 93 ↑